حسین
|
|
با سلام خدمت شما دوستان عزیز
جوابی که شما به این شبه دادید برای کسی که اعتقادات شیعی دارد خیلی مناسب است . اما اگر با یک مبلغ ویا کسی که اعتقاد شیعی ندارد داده شود با ترفند های مختلف قبول نخواهد کرد...
برای جواب به چنین افرادی باید حدالامکان از خود خطبه و یا از دیگر خطبه های نهج البلاغه و یا از قرآن جواب داد.
جوابی که از خود این خطبه می توان داد بدون اینکه قابل رد باشد:
جواب: ابتدا باید بدانیم که آنها از حضرت علی ع چه نوع حکومتی می خواستند. آیا حکومت (من الله) می خواستند یآ حکومت (من دون الله).
اگر حکومت من الله می خواستند وقبول نمی کرد این گناه بود.(چون حضرت علی ع بارها گفته اند که حکومت حق اللهی من است-عقیده شیعه نیز در مورد حق حکومت حضرت علی ع چنین است- لذا اگر قبول نکنند با امر اللهی مخالفت کرده اند. چون حضرت علی ع معصوم است لذا اگر چنین حکومتی می خواستند حتما قبول می کرد . پس معلوم میشود که آنان از حضرت علی ع حکومت من دون الله می خواستند.)
حال از کجا معلوم می شود که آنان حکومت من دون الله می خواستند، از خود خطبه 92
اگر توجه کنیم حضرت علی می گوید ما با امری روبه رو هستیم که دارای وجوه گوناگون است ودل ها در آن پایدار نیست و...
آیا حکومت (من الله) دارای چنین ویژگی هایی است؟یا حکومت (من دون الله) دارای چنین ویژگی هایی است؟
حتما که حکومت من دون الله دارای چنین ویژگی هایی است. وحضرت علی ع به این دلیل از قبول آن خوداری می کرد.
شبه ی دیگری که مطرح است این است که چرا می گوید هرکه را شما به ولایت خود انتخاب کنید من شنواتر و مطیعتر از شما به آنم.آیا اگر آن فرد به کار حرامی امر کند
|
یک شنبه 23 آبان 1389
|
|
افشین
|
|
دراین موضوعات فرمایشات خود حضرت بیان نشده و شماها با تفاسیرمغرضانه ان را بی اعتبار ساختید
|
دوشنبه 15 شهريور 1389
|
|
بهروز
|
|
سلام منم دوست دارم توي قسمت شيعيان در ايران فعال بشم اگه موافق بوديد خبرم كنيد.
...................................تطهيرا:
سلام
خيلي خرسنديم كه شما دوست عزيز مايل به همكاري با ما هستيد..
شما مي تونايد مقاله هاي خود را به info@tathira.com ميل كنيد تا ما آنها را در تطهيرا درج كنيم...
منتظر مقاله هاي شما در زمينه شيعبان ايران هستيم..
يا علي
|
یک شنبه 05 مهر 1388
|
|
کمک
|
|
التماس دعا موفق و موید باشید
|
دوشنبه 20 مهر 1388
|
|
کمک
|
|
موفق و موید التماسه دعا
|
دوشنبه 20 مهر 1388
|
|
امیر
|
|
با سلام
ابتدا این موضوع را مشخص کنم که من دارای مذهب شیعه هستم. اما از اغراقها و بدعتها به تنگ آمده و دیگر مذهب خود را برتر از سایر مذاهب نمی دانم.
فرض محال که محال نمی شود. فرض کنیم تمام صحبت های شیعه در خصوص امامت از جانب الله صحیح باشد. و خدا یکی از اصول دین را امامت قرار داده است. حال این سؤال مطرح می شود که :
آیا امت بهترین پیامبران بهترین امت در میان تمام امم ادیان دیگر هستند یا خیر؟ بدون شک پاسخ آری است. حال می پرسم آیا بر اساس نظر علمای شیعه این نظر قالب نیست که از میان امت اسلامی تنها شیعیان هستند که بر دین پیامبر خدا باقی هستند و از اهل بهشتند؟ بدو شک پاسخ این مهم نیز آری است.
حال سؤال مهم چرا یک آیه بطور اخص و بدون ابهام در قرآن درباره این اصل از اصول مذهب شیعه نمی توانیم بیابیم.
فراموش نکنیم درباره توحید نبوت و معاد که از اصول دین میباشند بطور مشخص و واضح در قرآن آمده است آنچنان که مورد تإیید تمامی مذاهب قرار دارد.
حال سؤال مهمتر و آن اینکه :
چرا خدا به یک چنین اصل مهمی آنچنان مبهم اشاره نموده که بیش از 90 درصد جمعیت بهترین پیامبر خدا از میان تمام پیامبران به گمراهی دچار شوند؟ آیا خدا اینچنین می خواسته که اکثر قریب به اتفاق امت اسلام به گمراهی دچار شوند؟
چرا کمی فکر نمی کنیم؟
من که بدلیل آنکه پدرم شیعه بوده شیعه شده ام چه مزیت و برتری نسبت به فردی کافر دارم که با تحقیق و آگاهی به یکی از ادیان ابراهیمی مشرف میشود. حتی اگر آن دین دین یهود باشد. بخدا قسم که ارزش ایشان بسیار از من بیشتر است که کوچکترین اطلاعی از دین خود ندارم و بنا بر اصل حرام تقلید (بر اساس نظر علامه برقعی تقلید
------------تطهیرا:
پاسخ ما در نظر بعد.
|
دوشنبه 04 بهمن 1389
|
|
تطهیرا
|
|
پاسخ امیر که در نظر قبل بیان شده بود:
------------------------------------------------------------------------
سلام علیکم،
اینکه امت پیامبر بهترین امت هاست این بهترین بودن به چیست ؟ قطعاً به اینست که تبعیت از بهترین پیامبر می نماید. حال اگر به اتفاق همه مسلمانان چه سنی و چه شیعه همانطور که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند امت من به هفتاد و سه فرقه منشعب می گردد که هفتاد و دو فرقه از آنان در آتش خواهند بود و یکی از آنان هدایت شده و رستگار خواهند بود باید گفت کسی که از این پیامبر تبعیت ننماید از امت آن حضرت بیرون رفته و خارج شده است. حال چه نود در صد چه بیست در صد بالاخره دیگر او جزء بهترین ها نخواهد بود.
اما اینکه چرا امامت مثل توحید ، نبوت و معاد در قرآن واضح نیامده:
امامت نیز مانند مسائل توحید ، نبوت و معاد در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است همانطور که با وجود آمدن توحید در قرآن نظرات متفاوتی در توحید در بین مسلمین وجود دارد که ناشی از گمراهی گروهی از مسلمین به دلیل اظهارنظرهای اشخاص جاهل یا مغرض است همینطور در بحث امامت نیز عده ای برخی مسلمین را به گمراهی کشانده اند. و این چیز عجیبی نیست همچنانکه قوم بنی اسرائیل که به شهادت قرآن در عصر خود قومی برگزیده و مورد فضیلت خداوند بودند در آن ایامی که حضرت موسی علیه السلام به میقات رفته بودند مسأله مهمی مثل توحید را به علت اینکه سامری آنان را گمراه کرد زیر پا گذاشته و گوساله پرست شدند و به هدایت حضرت هارون علیه السلام که حضرت موسی علیه السلام او را جانشین خود قرار داده بودند توجه نکردند. حال این مسأله عجیب تر است یا انحراف مسلمین از امامت؟
|
سه شنبه 17 خرداد 1390
|
|
mohammad
|
|
بیایید به ریسمان قرآن و الله چنگ بزنیم و با تمام مسلمین وحدت کنیم دست از اهانت برداریم انشا الله روزی شود که مسلمین متحد شوند و موحد ودست از خرافه بردارند
|
دوشنبه 17 مرداد 1390
|
|